Poradnik do mappingu

 

Witam!

 

W zwiazku z tym ze ludzie nie widza jak tworzyc mape i pytaja mnie o to postanowilem stworzyc ten poradnik od nowa. W tym poradniku beda umieszczane pliki wideo aby pojac latwiej niektore rzeczy. Jezeli nie wiesz skad pobrac instalka bedzie niebawem na stronie.

 


Praktyczne przyklady wykorzystania skrotow

1)Chodzenie po mapie – tu gdzie mamy wlasna mape klikamy PPM (prawy przycisk myszy) a pozniej chodzimy juz kolkiem w myszce (aby zablokowac chodzenie nalezy kliknac jeszcze raz PPM). Chodzic mozemy jeszcze strzalkami.
2) Zaznacz ostatnie zaznaczone obiekty shift + a
3) Otwieranie tekstur – tekstury otwieramy guzikiem T. Jezeli nie wczytuja sie wam tekstury to znaczy ze zle podaliscie sciezke do et. Aby to naprawic wchodzimy od nowa do programu naciskamy P -> game -> i tutaj ustawiamy jeszcze raz patch
4) Zaznaczenie wieszcholkow – wieszcholki tekstury zaznaczamy litera V. Wowczas mozemy zmienic ksztalt tekstury naprzyklad w trojkat trapez lub cos innego
5) Powiekszenie tekstury – powiekszamy tekstury kombinacja klawiszy shift + b
6) Zmiana rozmiaru tekstury (waskie, szerokie)shift + p
7) Dopasowanie tekstury – Tekstury dopasuwujemy nastepujaco zaznaczamy obiekt klikamy litere S nastepnie klikamy w fit i mamy dokladnie nalozona teksture
8) Zmiana rozmiaru siatki – klawisze 1 – 9
9) Kopiowanie elementu – kopiujemy spacja. Pamietajmy o tym zeby nie zostala kopia tekstury w bruschu poniewaz nie wyswietli go na mapie.
10) Ukrywanie tekstur – tekstury ukrywamy guzikiem H (nie mylic z usuwaniem)
11) Usuwanie tekstur – tekstury usuwamy guzikiem backspace (strzalka nad enterem, kasownik)
12) Funkcje, skrypty itd – robimy to poprzez nacisniecie guzika N
13) Przenoszenie tekstur – guzikiem W przenosimy tekstury
14) Zaznaczenie krawedzi – krawedzie zaznaczamy guzikiem E (cos w podobie z wieszkolkami)
15) Obracanie tekstur – tekstury obracamy guzikiem R (musi byc kolko bo jak 2 razy nacisniesz to bedzie samo przenoszenie)
16) Zaznaczenie 1 sciany – zaznaczamy sciane od kwadratu guzikiem F
17) Odznaczamy wszystko lub osobna teksture – robimy to guzikiem esc

To tyle na temat skrotow.
Juz wkrotce bedziemy tworzyc wlasna mape. Subskrybuj kanal na YouTube aby byc z nami na bierzaco Profil Kanalu.

Kolejne poradniki juz niebawem

Witam!

 

Z dniem dzisiejszym przyszla pora na stworzenie wlasnej mapy. Przyda sie nam znajomosc skrotow poniewaz “Sony Vegas” zaczal mi szwankowac i byla kiepska jakosc. Dlatego tez nie nagralem skrotow potrzebnych do stworzenia tej mapy. Postaram sie je opisac. Opis znajdziecie pod filmem. Przeraszam wszystkich za jakosc. Lepsza jakosc filmu bedzie wtedy gdy ogladniemy ja na kanale. A bynajmniej tak jest u mnie.

 

Tworzenie pierwszej mapy:

Jezeli nie macie takiego widoku jak ja to zrobcie tak wchodzimy w gtkradiant -> P -> layout -> opcja 3 -> ok -> wyjdz z programu i wejdz od nowa.

Wszystko odbywa sie na zasadzie kopiuj i wklej “SPACJA” aby moc przesunac teksture klikamy guzik “W”.
Zaznaczamy pojedyncze tekstury “SHIFT + MOUSE1”
Nakladamy tekstury robimy to po kolei “T” nastepnie wybieramy wlasna teksture klikamy “2 razy na danej teksturze” nastepnie naciskamy guzik “ESC” oraz “T”

Spawny:
team_CTF_Bluespawn – Jest to spawn nalezacy do druzyny ALLIES
team_CTF_Red_spawn – Jest to spawn nalezacy do druzyny AXIS
info_player_Team_deathmatch – Jest to spawn nalezacy do druzyny SPECTATORS

Na sam koniec mapy odczekujemy chwile okokolo 30 sekund jezeli nic nam nie wyskoczy to znaczy ze mapa zostala zrobiona dobrze.

 

Tworzenie oraz pakowanie do pliku pk3:

 

YouTube Video

Pilki pk3 otwieramy za pomoca programu Winrar.
Pakujemy mape do pliku pk3 w celu sprawdzenia czy dziala. Uzyskanie pliku pk3 jest bardzo latwe wystarczy ze skopiujemy wybrana mape usuniemy z niej wszystkie pliki oprocz maps oraz wszystkie pliki w teczcie maps. Nastepnie dodamy tam wlasna mape. Mapa powinna zawierac rozszerzenie pliku
.BSP

 

Sprawdzamy czy mapa zadziala w grze:

 

YouTube Video

Nastepna i zarazem ostatnia czynnoscia jest sprawdzenie czy mapa dziala poprawnie. W tym celu odpalamy ET i wpisujemy w consoli /map pierwsza_mapa powinna nam sie odpalic jak na filmie wowczas sprawdzamy nasze spawny czy mozemy sie ruszyc i czy spawn nie lezy w scianie. Jezeli wyskakuje blad to znaczy ze cos zrobilismy zle. Nalezy wowczas wejsc do programu i sprawdzic gdzie lezy blad.

Juz nie dlugo kolejny poradnik do tworzenia map. Nie zapomnij o Subskrybowaniu kanalu aby byc na bierzonco Profil Kanalu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *