Jak zrobić własne CFG do WolfET.

Witam Wszystkich.

Na prośbę graczy Tworze ten poradnik w którym wyjaśnię jak stworzyć własne CFG do Gry Wolfenstein Enemy Territorry.

Co to jest CFG ?
Cfg jest to zbiór komend i skryptów mających na celu przystosowanie ustawień gry (graficznych, dźwiękowych itd) do własnych potrzeb i upodobań.

Tworzenie CFG.
Do stworzenia własnego cfg wystarczy nam zwykły Notatnik, który jest standardowo wbudowany w Windows. Gotowy cfg zapisuje sie w postaci “nazwa.cfg”. (Aby go uruchomić musimy podczas gry wpisać w konsoli (~) /exec nazwa.cfg). Ułatwieniem stanowi nazwa autoexec.cfg. Cfg zapisane pod taka nazwa jest automatycznie wczytywane podczas uruchomiania gry. Domyślnym miejscem umieszczania naszego gotowego pliku cfg jest “C:\Program Files\Wolfenstein – Enemy Territory\etmain\…”

Od tej pory mamy surowe CFG w którym należy zapisywać wszystkie komendy i skrypty. (CFG powinien być tylko jeden by działał poprawnie)
Ok! Mamy już nasz config ale to nie wszystko!

Poniżej mamy komendy, które można wklejać do naszego CFG. Są to ustawienia których nie znajdziesz w Opcjach gry! Każda wartość powinna być dopasowana do waszych upodobań. Każda z komend ma opis by ułatwić Wam pisanie configu.
(Pamiętajmy iż każda komenda może zmienić grafikę, dźwięk w grze więc należy stosować je w odpowiedni sposób tak by nie narobić sobie bałaganu)


Komendy (cvar) b_ (etpro)

Przykład komendy: seta b_altHud “0”

_______________________________________________________________
b_altHud Domyślnie :0
Tłumaczenie : wybór zmiany układu HUDa, dostępne wartości: 0, 1, 2, 3
_______________________________________________________________
b_altHudFlags Domyślnie :0
Tłumaczenie : różne ustawienia HUDa, 1 = zmiana położenia zegara, 2 = ukryj rangę, 4 = ruszające wiadomości
_______________________________________________________________
b_antilag Domyślnie :1
Tłumaczenie : ustawia brak lagów przy strzelaniu, uwarunkowane przez serwer, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_backupcvars Domyślnie :1
Tłumaczenie : kontroluje czy zastępcze pliki są tworzone gdy cvary etpro są ograniczone, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_chatAlpha Domyślnie :0.33
Tłumaczenie : definiuje przezroczystość czatu, dostępne wartości: pomiędzy 0 a 1
_______________________________________________________________
b_chatFlags Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1, zespół flag jest pociągany przez każdą wiadomość dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_chatsounds Domyślnie :0
Tłumaczenie : włącza dźwięk przy pojawieniu się wiadomości, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_cmdwarnings Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza/wyłącza zawiadomienia z komend tjl_*
_______________________________________________________________
b_debuglocations Domyślnie :0
Tłumaczenie : bitmaska umożliwia zmianę designu dla położenia imion, 1 = pokazuje bańkę duszka w każdym położeniu, 2 = dodaje dynamiczne oświetlenie w każdym położeniu, 4 = pokazuje płynący tekst w położeniu imion, 8 = przesyła aktualizację do innych graczy, 16= pobiera unowocześnienia od graczy którzy mają dostępne b_debuglocations 8
_______________________________________________________________
b_demo_autotimescale Domyślnie :1
Tłumaczenie : harmonogram do trzymanej broni kiedy b_demo_autotimescaleweapons jest włączone
_______________________________________________________________
b_demo_autotimescaleweapons Domyślnie :0
Tłumaczenie : bitmaska która automatycznie zmienia się po wyborze broni 1 = Panzerfaust, 2 = Grenade, 4 = Dynamite, 8 = Mortar, 16 = Smoke grenades i airstrike
_______________________________________________________________
b_demo_dynamitecam Domyślnie :0
Tłumaczenie : przyłącza kamerę do tego typu broni podczas oglądania dema, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_demo_dynamitecounter Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje na demie czerwoną łunę gdy dynamit jest uzbrojony
_______________________________________________________________
b_demo_followxDistance Domyślnie :50
Tłumaczenie : x ustawienia położenia kamery na demie
_______________________________________________________________
b_demo_followyDistance Domyślnie :0
Tłumaczenie : y ustawienia położenia kamery na demie
_______________________________________________________________
b_demo_followzDistance Domyślnie :20
Tłumaczenie : z ustawienia położenia kamery na demie
_______________________________________________________________
b_demo_freecamspeed Domyślnie :800
Tłumaczenie : kontroluje szybkość poruszania gamecamu podobny do g_speed
_______________________________________________________________
b_demo_grenadecam Domyślnie :0
Tłumaczenie : przyłącza kamerę do wybranej broni podczas jej użycia, 1= grenades, 2= airstrike, smoke grenades
_______________________________________________________________
b_demo_lookat Domyślnie :-1
Tłumaczenie : zablokowuje gamecam na wybranym przez nas graczu (-1 wyłącza)
_______________________________________________________________
b_demo_mortarcam Domyślnie :0
Tłumaczenie : przyłącza kamerę do pocisku mortara, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_demo_nametags Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje nicki graczy nad nimi podczas wyświetlania dema , 1= pokazuje widocznych graczy, 2 = pokazuje wszystkich graczy, 4 = pokazuje numer gracza, 8 = pokazuje klasę gracza
_______________________________________________________________
b_demo_nopitch Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1, kamera nie pokazuje kiedy jest użyta broń
_______________________________________________________________
b_demo_panzercam Domyślnie :0
Tłumaczenie : przy demie pokazuje lot rakiety z panzy, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_demo_pitchturnspeed Domyślnie :140
Tłumaczenie : definiuje szybkość kiedy użyjemy +freecam_* komendy (tylko przy odtwarzaniu dema), ilość klatek na sekundę
_______________________________________________________________
b_demo_playersprites Domyślnie :1
Tłumaczenie : kontrola ustawień poruszania się graczy podczas odtwarzania dema
_______________________________________________________________
b_demo_pvshint Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje linię poruszania się kamery na demie, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_demo_rollspeed Domyślnie :140
Tłumaczenie : definiuje szybkość kiedy użyjemy +freecam_* komendy (tylko podczas odtwarzania dema), ilość klatek na sekundę
_______________________________________________________________
b_demo_teamonlymissilecam Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje graczy tylko z twojego teamu, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_demo_yawturnspeed Domyślnie :140
Tłumaczenie : definiuje szybkość kiedy użyjemy +freecam_* komendy (tylko podczas odtwarzania dema), ilość klatek na sekundę
_______________________________________________________________
b_descriptiveTextscale Domyślnie :0.8
Tłumaczenie : skale tekstu limbo menu
_______________________________________________________________
b_drawclock Domyślnie :0
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1, zegar z czasem jest wyświetlany na twoim HUDzie, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_drawpromotions Domyślnie :1
Tłumaczenie : kontroluje czy wiadomości odnośnie awansu klasy są pokazywane, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_drawranks Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1, rangi są pokazywane kiedy użyjemy cg_crosshairnames, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_drawrewards Domyślnie :1
Tłumaczenie : ustawienie wiadomości o zdobytych rangach , dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_drawspectatoralpha Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : definiuje alpha “spectator”, “shoutcaster”, “freecam”, dostępne wartości: 0 – 1.0
_______________________________________________________________
b_drawspectatorteamflags Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje małą flagę obok gracza za którym podążamy w spectator, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_drawspeed Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje prędkościomierz na HUDzie, dostępne wartości: 0, 1, 2, 3, 4, 5
_______________________________________________________________
b_fireteamAlpha Domyślnie :1
Tłumaczenie : definiuje przezroczystość tabelki fireteamu, dostępne wartości: pomiędzy 0 i 1
_______________________________________________________________
b_fireteamLatchedClass Domyślnie :0
Tłumaczenie : w tabelce fireteamu pokazuje klasy (i ew. zmianę klasy) graczy
_______________________________________________________________
b_goatsound Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza dźwięk lamy przy knife-killu, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_hitsounds Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza hitsoundy, 0 = wyłącza, 1 = włącza, 2 = włącza ale tylko na głowę
_______________________________________________________________
b_hudYoffset Domyślnie :10
Tłumaczenie : położenie HUDa (wartości z “-” w dól, pozostałe w górę)
_______________________________________________________________
b_lagometerAlpha Domyślnie :1
Tłumaczenie : definiuje przezroczystość lagomierza, dostępne wartości: pomiędzy 0 i 1
_______________________________________________________________
b_locationJustify Domyślnie :0
Tłumaczenie : wyrównanie wyświetlania nicków w tabeli fireteamu, -1 = lewy dół, 0 = lewy, 1 = prawy dół
_______________________________________________________________
b_locationMaxChars Domyślnie :25
Tłumaczenie : maksymalna liczba lokacji graczy w tabeli fireteam
_______________________________________________________________
b_locationMode Domyślnie :0
Tłumaczenie : bitmaska kontroli położenia, 0 = Default, aktualnie ekwiwalent ‘1’, 1 = pokazuj lokacje nicków, 2 = pokaż położenie współrzędnych, 4 = nie szukaj twojego położenia, kiedy szukana jest lokacja nikca, 8 = nie cofaj się do szukania współrzędnych, kiedy nick został znaleziony; zamiast, pokazuj “unknown”
_______________________________________________________________
b_logbanners Domyślnie :1
Tłumaczenie : zmuszaj do logowania na serwer przez konsolę z banerem, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_mapzoom Domyślnie :5.159
Tłumaczenie : możliwość przybliżenia w kompasie, dostępne wartości: 1.0-7.43
_______________________________________________________________
b_mapzoom Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1, pokazywane są odbłyski, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_noactivatelean Domyślnie :0
Tłumaczenie : wychylanie klawiszami F+kierunek poruszania, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_numPopups Domyślnie :-1
Tłumaczenie : kontroluje numer wyskakującego menu wiadomości w HUDzie, -1 = default, 0 = wyłącza menu, n = liczba menu
_______________________________________________________________
b_noactivatelean Domyślnie :0
Tłumaczenie : wyłącza pochylanie podczas nalotów z +activate, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_numPopups Domyślnie :-1
Tłumaczenie : kontroluje numer wyskakującego menu wiadomości w HUDzie, -1 = default, 0 = wyłącza menu, n = liczba menu
_______________________________________________________________
b_panzerhack Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1 to gdy ma się 4 gwiazdki solda thomson/mp40 idą do weaponbank 2, czyli w miejsce pistoletu
_______________________________________________________________
b_popupFadeTime Domyślnie :2500
Tłumaczenie : definiuje czas milisekund w jaki menu będą się zlewać
_______________________________________________________________
b_popupStayTime Domyślnie :2000
Tłumaczenie : określa czas w milisekundach w jakim wyskakujące menu zostaną w normalnym położeniu
_______________________________________________________________
b_popupTime Domyślnie :1000
Tłumaczenie : czas w milisekundach pomiędzy wyskakującymi menu
_______________________________________________________________
b_predefineddemokeys Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1 to odtwarzanie dema używa zakodowany klucz którego nie można nadużywać
_______________________________________________________________
b_shovesounds Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza dźwięk pchnięcia, dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_simpleItems Domyślnie :0
Tłumaczenie : włącza sprite’y (modele 2D) broni, apteczek itd., dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_speedinterval Domyślnie :100
Tłumaczenie : czas w milisekundach pomiędzy update’ami szybkościomierza
_______________________________________________________________
b_speedunit Domyślnie :0
Tłumaczenie : jednostka szybkości w szybkościomierzu valid values: 0 (UPS), 1(mi/h), 2(km/h)
_______________________________________________________________
b_textcolorfilter “”
Tłumaczenie : kolor filtru tekstu
_______________________________________________________________
b_tjg_ghostfx Domyślnie :2
Tłumaczenie : specjalny efekt dla trickjumpów w którym ducha można odróżnić od gracza , 0 = bez efektu, 1 = miganie, 2 = duch, 3 = płonący, 4 = tylko płomień
_______________________________________________________________
b_tjl_draw Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na0 trickjump linie nie będą pokazywane dostępne wartości: 0, 1
_______________________________________________________________
b_tjl_color Domyślnie :green
Tłumaczenie : ustawia kolor linii trickjumpu
_______________________________________________________________
b_tjl_quickslot Domyślnie :0
Tłumaczenie : określa slot użyty kiedy specyfikacja “quickslot” do tjl_startrecord. Ten slot używana jest przez tjl_menu.
_______________________________________________________________
b_tjl_showmaxspeed Domyślnie :0
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1 to na trickjump linii będzie pokazana max prędkość
_______________________________________________________________
b_tjl_stepsize Domyślnie :0.5
Tłumaczenie : minimalna odległość pomiędzy dwoma najbliższymi punktami pociągnięcia trickjump linii
_______________________________________________________________
b_tjl_stoponnomove Domyślnie :1
Tłumaczenie : kiedy ustawione na 1 to automatycznie nagrywana jest trickjump linia a zatrzymanie nagrywania następuje po zatrzymaniu postaci
_______________________________________________________________
b_tracers Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza/wyłącza smugi pocisków dostępne wartości: 0 = bez pocisków, 1 = wszystkie pociski widoczne, 2 = nie pokazuj własnych pocisków
_______________________________________________________________
b_votetextscale Domyślnie :0.8
Tłumaczenie : określa wielkość tekstu vote(głosowania)
_______________________________________________________________
b_watermarkAlpha Domyślnie :1
Tłumaczenie : definiuje przezroczystość znaku wodnego, dostępne wartości: pomiędzy 0 i 1
_______________________________________________________________

Komendy (cvar) cg_ (Klient gry)

Przykład komendy : seta cg_bloodTime “1.0”

___________________________________________________________
cg_announcer Domyślnie :1
Tłumaczenie : określa dźwięk spiker (FIGHT!), (Allies win!) itp.
___________________________________________________________
cg_atmosphericEffects Domyślnie :1
Tłumaczenie : ustawienia efektów atmosferycznych na mapie (deszcz, śnieg)
___________________________________________________________
cg_autoAction Domyślnie :0
Tłumaczenie : autoakcje które automtycznie po wczytaniu mapy się uruchamiają, 1 = nagrywanie dema, 2 = screenshot na koniec mapy, 4 = statystyki, 7 = wszystko
___________________________________________________________
cg_autoActivate Domyślnie :1
Tłumaczenie : automatyczne podnoszenie (paczek amunicji, broni, i apteczek itp.)
___________________________________________________________
cg_autoReload Domyślnie :1
Tłumaczenie : automatyczne przeładowanie kiedy magazynek jest pusty
___________________________________________________________
cg_autoSwitch Domyślnie :0
Tłumaczenie : automatyczne przełączenie broni z smg na pistolet
___________________________________________________________
cg_blinktime Domyślnie :0
Tłumaczenie : cień w milisekundach który pokazuje się gdy otrzymujemy obrażenia
___________________________________________________________
cg_bloodDamageBlend Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : widok krwi podczas odnoszenia obrażeń
___________________________________________________________
cg_bloodFlash Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : efekt krwi podczas strzelania
___________________________________________________________
cg_bloodTime Domyślnie :120
Tłumaczenie : czas podczas którego widzimy krew w grze
___________________________________________________________
cg_bobpitch Domyślnie :0.002
Tłumaczenie : efekt bujania przód/tył podczas chodzenia
___________________________________________________________
cg_bobroll Domyślnie :0.002
Tłumaczenie : efekt bujania przód/tył podczas chodzenia
___________________________________________________________
cg_bobup Domyślnie :0.005
Tłumaczenie : pionowe bujanie podczas chodzenia
___________________________________________________________
cg_bobyaw Domyślnie :0.002
Tłumaczenie : efekt bujania podczas obrotu w lewo bądź w prawo
___________________________________________________________
cg_brassTime Domyślnie :2500
Tłumaczenie : czas widoku łusek np. leżących na ziemi
___________________________________________________________
cg_cameraOrbitDelay Domyślnie :50
Tłumaczenie : obracanie kamerą w czasie gdy czekamy na medyka
___________________________________________________________
cg_complaintPopUp Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza lub wyłącza karę w postaci zabranych xp podczas teamkilli
___________________________________________________________
cg_crosshairAlpha Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : przezroczystość celownika
___________________________________________________________
cg_crosshairAlphaAlt Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : przezroczystość celownika (2)
___________________________________________________________
cg_crosshairColor Domyślnie :white
Tłumaczenie : kolor celownika
___________________________________________________________
cg_crosshairColorAlt Domyślnie :white
Tłumaczenie : drugi kolor celownika
___________________________________________________________
cg_crosshairHealth Domyślnie :0
Tłumaczenie : kolor celownika zmienia się razem ze spadkiem ilości hp
___________________________________________________________
cg_crosshairPulse Domyślnie :1
Tłumaczenie : pulsujący celownik
___________________________________________________________
cg_crosshairSize Domyślnie :48
Tłumaczenie : wielkość celownika
___________________________________________________________
cg_cursorHints Domyślnie :1
Tłumaczenie : pojawienie się ikonki przy obiektach
___________________________________________________________
cg_cycleAllWeaps Domyślnie :1
Tłumaczenie : scrollem zmieniamy broń
___________________________________________________________
cg_descriptiveText Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazywanie takstu “you killed xxxx
___________________________________________________________
cg_draw2D Domyślnie :1
Tłumaczenie : hud 2d dostajemy dużo fps
___________________________________________________________
cg_drawBuddies Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje kolegów z fireteamu
___________________________________________________________
cg_drawCompass Domyślnie :1
Tłumaczenie : włączenie kompasu
___________________________________________________________
cg_drawCrosshair Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje celownik
___________________________________________________________
cg_drawCrosshairNames Domyślnie :1
Tłumaczenie : po najechaniu celownikiem na kolegów z teamu pokazuje ich nicki
___________________________________________________________
cg_drawCrosshairPickups Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje rękę nad elementami które możemy podnieść
___________________________________________________________
cg_drawFireteamOverlay Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuję tabelę fireteamu
___________________________________________________________
cg_drawFPS Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje licznik z fps’ami
___________________________________________________________
cg_drawGun Domyślnie :1
Tłumaczenie : włączenie/wyłaczenie widoku broni
___________________________________________________________
cg_drawNotifyText Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazywanie tekstu wiadomości
___________________________________________________________
cg_drawReinforcementTime Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje czas do twojego spawnu
___________________________________________________________
cg_drawRoundTimer Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje czas mapy
___________________________________________________________
cg_drawSmallPopupIcons Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje wiadomości popup
___________________________________________________________
cg_drawSpreadScale Domyślnie :0
Tłumaczenie : 2 pokazuje pasek odrzutu koło celownika przy każdej broni
___________________________________________________________
cg_drawTeamOverlay Domyślnie :2
Tłumaczenie : wielkość tabeli fireteamu
___________________________________________________________
cg_drawWeaponIconFlash Domyślnie :2
Tłumaczenie : ikona broni podczas strzelania podświetla się na czerwono
___________________________________________________________
cg_fov Domyślnie :90
Tłumaczenie : kąt widzenia obrazu
___________________________________________________________
cg_gibs Domyślnie :1
Tłumaczenie : wł./wył. “latające części ciała”
___________________________________________________________
cg_hudAlpha Domyślnie :4.0
Tłumaczenie : definuje hud alpha / nie dziala po ETpro
___________________________________________________________
cg_instanttapout Domyślnie :0
Tłumaczenie : po zabiciu nie czeka na medyka tylko od razu przenosi do limbo
___________________________________________________________
cg_lagometer Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje lagometr (okno logu sieci)
___________________________________________________________
cg_marktime Domyślnie :20000
Tłumaczenie : widok kul/wybuchów na elementach otoczenia
___________________________________________________________
cg_noAmmoAutoSwitch Domyślnie :1
Tłumaczenie : gdy nie ma ammo zmienia broń
___________________________________________________________
cg_noTaunt Domyślnie :0
Tłumaczenie : razem z cg_noVoiceChats i cg_noVoiceText
___________________________________________________________
cg_noVoiceChats Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak dżwięków voice czatu
___________________________________________________________
cg_noVoiceText Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak tekstu voice tekstu
___________________________________________________________
cg_popupLimboMenu Domyślnie :1
Tłumaczenie : ładowanie limbo menu zaraz po załadowaniu mapy
___________________________________________________________
cg_printObjectiveInfo Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazywanie wiadomości typu: “east radar parts returned”
___________________________________________________________
cg_runpitch Domyślnie :0.002
Tłumaczenie : patrz cg_bobpitch
___________________________________________________________
cg_runroll Domyślnie :0.005
Tłumaczenie : patrz cg_bobroll
___________________________________________________________
cg_shadows Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazywanie cieni postaci
___________________________________________________________
cg_showblood Domyślnie :1
Tłumaczenie : efekt krwi podczas strzałów
___________________________________________________________
cg_specHelp Domyślnie :1
Tłumaczenie : pokazuje pomoc w spectatorze
___________________________________________________________
cg_teamChatHeight Domyślnie :8
Tłumaczenie : wysokość tabelki czatu 8 to 8 linijek
___________________________________________________________
cg_teamChatsOnly Domyślnie :0
Tłumaczenie : pokazuje w czacie tylko wiadomości z teamu
___________________________________________________________
cg_teamChatTime Domyślnie :8000
Tłumaczenie : czas wyświetlania wiadomości w czacie
___________________________________________________________
cg_useScreenshotJPEG Domyślnie :1
Tłumaczenie : zapisuje screeny w postaci plików jpg
___________________________________________________________
cg_useWeapsForZoom Domyślnie :1
Tłumaczenie : weapnext/weapprev keys zoom in/out for zoom weapons, 0 = off, 1 = on, 2 = inverse
___________________________________________________________
cg_viewsize Domyślnie :100
Tłumaczenie : % wyświetlanego ekranu podczas gry
___________________________________________________________
cg_voiceSpriteTime Domyślnie :6000
Tłumaczenie : czas pojawienia się voice czatu
___________________________________________________________
cg_weaponCycleDelay Domyślnie :150
Tłumaczenie : szybkość zmiany broni (przy zmianie rolką)
___________________________________________________________
cg_wolfparticles Domyślnie :1
Tłumaczenie : efekty dymu, i niektóre efekty świetlne
___________________________________________________________
cg_zoomDefaultBinoc Domyślnie :22.5
Tłumaczenie : początkowe ustawienia lornetki
___________________________________________________________
cg_zoomDefaultSniper Domyślnie :22.5
Tłumaczenie : zoom snipera i lornetki, 4 = min, 20 = max
___________________________________________________________

Komendy (cvar) r_ (renderer)

Przykład komendy : seta r_customaspect “1”

___________________________________________________________
r_allowExtensions Domyślnie :1
Tłumaczenie : Przełącz wideo umożliwiając korzystanie z rozszerzeń OpenGL
___________________________________________________________
b_altHudFlags Domyślnie :0
Tłumaczenie : różne ustawienia HUDa, 1 = zmiana położenia zegara, 2 = ukryj rangę, 4 = ruszające wiadomości
___________________________________________________________
r_ati_fsaa_samples Domyślnie :1
Tłumaczenie : Stuff dla kart graficznych ATI
___________________________________________________________
r_ati_truform_normalmode Domyślnie :zobacz:
Tłumaczenie : Karta graficzna ATI TRUFORM stuff, domyślnie: GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR
___________________________________________________________
r_ati_truform_pointmode Domyślnie :zobacz:
Tłumaczenie : Karta graficzna ATI TRUFORM stuff, domyślnie: GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR
___________________________________________________________
r_ati_truform_tess Domyślnie :1
Tłumaczenie : Karta graficzna ATI TRUFORM stuff
___________________________________________________________
r_cacheShaders Domyślnie :1
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_colorbits Domyślnie :0
Tłumaczenie : Głębia kolorów (16/32)
___________________________________________________________
r_colorMipLevels Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_customaspect Domyślnie :1
Tłumaczenie : Proporcje ekranu zdefiniowane ręcznie przez użytkownika
___________________________________________________________
r_customheight Domyślnie :1024
Tłumaczenie : Ustawia wysokość rozdzielczości
___________________________________________________________
r_customwidth Domyślnie :1600
Tłumaczenie : Ustawia szerokość rozdzielczości
___________________________________________________________
r_depthbits Domyślnie :0
Tłumaczenie : Głębia bitów
___________________________________________________________
r_detailtextures Domyślnie :50
Tłumaczenie : x ustawienia położenia kamery na demie
___________________________________________________________
r_displayRefresh Domyślnie :0
Tłumaczenie : Częstotliwość odświeżania monitora
___________________________________________________________
r_dlightBacks Domyślnie :1
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_drawfoliage Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza/wyłącza trawę (np. na Radarze)
___________________________________________________________
r_drawSun Domyślnie :1
Tłumaczenie : Rysuje słońce
___________________________________________________________
r_dynamiclight Domyślnie :1
Tłumaczenie : Efekt błysków oddziałujących na otoczenie
___________________________________________________________
r_ext_compressed_textures Domyślnie :1
Tłumaczenie : kompresja bitmapów używanych do tekstur
___________________________________________________________
r_ext_texture_filter_anisotropic Domyślnie :0
Tłumaczenie : Ustawia filtrowanie anizotropowe, 1 by uaktywnić, r_textureAnisotropy ustawia poziom filtrowania
___________________________________________________________
r_facePlaneCull Domyślnie :1
Tłumaczenie : wether to not render the hidden side of objects in view
___________________________________________________________
r_fastsky Domyślnie :0
Tłumaczenie : Zamiast specyficznego dla danej mapy nieba, wypełnia tą przestrzeń jednolitym kolorem (czarnym)
___________________________________________________________
r_finish Domyślnie :0
Tłumaczenie : Włącza synchronizację na ramkę
___________________________________________________________
r_flares Domyślnie :1
Tłumaczenie : toggle flare effect around certain dynamic lights
___________________________________________________________
r_fullscreen Domyślnie :1
Tłumaczenie : Przełącza pomiędzy trybem pełnoekranowym, a okienkowy
___________________________________________________________
r_gamma Domyślnie :1.3
Tłumaczenie : Ustawia poziom jasności rysowanej grafiki, korekcje gamma
___________________________________________________________
r_glDriver Domyślnie : opengl32
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_highQualityVideo Domyślnie :1
Tłumaczenie : Wysoka jakość video
___________________________________________________________
r_ignoreFastPath Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_ignoreGLErrors Domyślnie :1
Tłumaczenie : ignoruje błędy opengl
___________________________________________________________
r_ignorehwgamma Domyślnie :0
Tłumaczenie : Ignorowanie sprzętowego zarządzania gammą obrazu
___________________________________________________________
r_inGameVideo Domyślnie :1
Tłumaczenie : Korzystania z plików wideo w grze (Limbo menu)
___________________________________________________________
r_intensity Domyślnie :1
Tłumaczenie : Ustawia poziom intensywności kolorów
___________________________________________________________
r_lightmapa Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_lodbias Domyślnie :0
Tłumaczenie : Jakość renderowania objektów, otoczenia 0 = wysoki, 1 = średni, 2 = niski, 3 = custom
___________________________________________________________
r_lodCurveError Domyślnie :250
Tłumaczenie : Określa, jak szybko wielokąty są wyciągane z odległości
___________________________________________________________
r_lodscale Domyślnie :1
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_mapoverbrightbits Domyślnie :2
Tłumaczenie : Powoduje rozjaśnienie wszystkiego, całych map. Ciemne miejsca stają się jaśniejsze, a jasne jeszcze jaśniejsze
___________________________________________________________
b_goatsound Domyślnie :1
Tłumaczenie : włącza dźwięk lamy przy knife-killu, dostępne wartości: 0, 1
___________________________________________________________
r_mode Domyślnie :4
Tłumaczenie :
Ustawia rozdzielczość ekranu
0 = 320×240
1 = 400×300
2 = 512×384
3 = 640×480
4 = 800×600
5 = 960×720
6 = 1024×768
7 = 1152×864
8 = 1280×1024
9 = 1600×1200
10 = 2048×1536
11 = 856×480 (wide)
-1 = custom
___________________________________________________________

r_nocull Domyślnie :0
Tłumaczenie : Renderowanie ukrytych obiektów
___________________________________________________________
r_nocurves Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_normallength Domyślnie :0.5
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_oldMode “”
Tłumaczenie : Stary tryb rozdzielczości
___________________________________________________________
r_overBrightBits Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_picmip Domyślnie :1
Tłumaczenie : Ustawia jakość tekstur, 0 = wysoki, 1 = średni, 2 = niski, 3 = custom
___________________________________________________________
r_primitives Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_railCoreWidth Domyślnie :1
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_railWidth Domyślnie :16
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_rmse Domyślnie :0.0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_roundImagesDown Domyślnie :1
Tłumaczenie : Zaokrąglanie obrazów
___________________________________________________________
r_shownormals Domyślnie :0
Tłumaczenie : Może być używane do wykrywania wallhacków podczas oglądania dem, cheat protected
___________________________________________________________
r_showtris Domyślnie :0
Tłumaczenie : Pokazywanie wektorów
___________________________________________________________
r_simpleMipMaps Domyślnie :1
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_singleShader Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_smp Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_stencilbits Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________

r_subdivisions Domyślnie :4
Tłumaczenie : Określa liczbę podobszarów “krzywe”
___________________________________________________________
r_swapInterval Domyślnie :0
Tłumaczenie : brak
___________________________________________________________
r_textureAnisotropy Domyślnie :1.0
Tłumaczenie : Ustawia poziom filtrowania tekstur anizotropowych
___________________________________________________________
r_texturebits Domyślnie :0
Tłumaczenie : Określa ilość kolorów przeznaczonych na tekstury(16-32)
___________________________________________________________
r_textureMode Domyślnie :””
Tłumaczenie : Ustawia filtrowanie tekstur, dwuliniowe = GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST, trzyliniowe = GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR, domyślnie: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
___________________________________________________________
r_trisColor
Tłumaczenie : Ustawia kolor dla r_tris, użycie: r_triscolor r g b a, domyślnie: “1.0 1.0 1.0 1.0”
___________________________________________________________
r_uifullscreen Domyślnie :1
Tłumaczenie : appears functionless in ET, was fog-removal “exploit” in RTCW
___________________________________________________________
r_wolffog Domyślnie :1
Tłumaczenie : Włącza oraz wyłącza mgłe
___________________________________________________________

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *